אילן'ס לקהילה

קפה מפחית סיכון לסרטן השד

מחקר קנדי חדש קובע שצריכה יומית של קפה, מפחיתה אצל נשים את הסיכון לחלות בסרטן השד. המחקר מתייחס לנשים בסיכון גבוה לחלות במחלה.
בגופן של נשים בסיכון גבוה קיימות מוטאציות בגנים מסויימים. החוקרים מצאו שהקפה אכן מפחית סיכויי המחלה אצל נשים הנושאות מוטציה מסויימת אחת. בקרב נשים אחרות לא נראה כל שינוי.

החוקרים מעריכים שבקפה קיימים חומרים צמחיים הפועלים בצורה דומה לפעילות הורמון האסטרוגן שמופרש בגוף האישה ואחראי על המיניות ומערכת הרבייה. אותם חומרים צמחיים הם שאחראים ככל הנראה על הפחתת הסיכון.

במהלך המחקר נמצא שנשים ששתו 3 כוסות קפה ביום, הפחיתו את הסיכון ללקות בסרטן בכעשרה אחוזים. לעומתן, נשים ששתו 4 עד 5 כוסות קפה ליום, הפחיתו את הסיכון  בשיעור של 25 אחוז. נשים ששתו 6 כוסות קפה ביום הפחיתו את הסיכון, כך טוען המחקר, בכ- 69 אחוז.

המחקר פורסם לאחרונה בירחון רפואי : www3.interscience.wiley.com
וצוטט בהרחבה באתר ynet  הישראלי :  www.ynet.co.il

כל הזכויות שמורות | אילן'ס בית של קפה